maarey

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 28 december 2011 21:05

Hallå hallåå :)

Ikväll har vi laddat upp med massa filmer, får vi se vilka vi hinner se på innan vi slocknar :)

White Noise ska vi nog se först i alla fall, sen har vi lite annat skräp att se om det är värt att se på.

Ätit har vi gjort också, blev lite sent idag men va tusan!


Blev inget örebro idag och med att bobbi skulle lämna in bilen, så vi tar det imorgon istället.

Jag är i alla fall jättesugen på att kika på skor! Så ett par vill jag ha med mig hem imorgon i alla fall :)

Var istället till stan idag med Freja, vi kikade runt lite och tog en fika och så dära. Köpte en sminkväska inne på kicks, som verkade skitbra! Fanns hållare för alla mina penslar och allt sånt där så nu har jag riktig ordnign på allt mitt smink :)

Har så otroligt mycket ögonskuggor, och ändå har jag rensat bort hur mycket som helst. Men jag älskar verkligen ögonskuggor, så kul att ha massaaa olika fina att välja på och experimentera med :)

Ungefär som med mina väskor ;)


Nej, bobbi börjar bli otålig!

Puss & hej

Av Marie - 28 december 2011 10:29

Godmorgon!

Är ju inte försent att säga det nu va? Har ju varit uppe ett tag faktiskt, 20 över 9 vaknade jag idag och jag faktiskt upp då med :) Får se vad dagen har att erbjuda, har i alla fall käkat frukost & dricker lite kaffe här :)

Ska väl hoppa in i duschen och skölja av mig också.
Vi tänkte vi skulle åkt till örebro idag, men så kom bobbi på att han skulle lämna in bilen idag och visste inte när! Så vi struntade i det.. Får se om vi åker senare kanske :)


Igår blev det väl inte mycket gjort heller, åkte bort till farmor & farfar och träffade min kusin Linda & hennes son Lukas :) Vi fikade lite och så dära, sen tog jag stan. Var till banken & mötte sen upp Matilda & Leijah :)

Köpte en jättefin klänning på JC, som egentligen kostade 299kr. Men eftersom de har 70% på allt i butiken fick jag den för 90 kr så det var inte fy skam! Nästan lite sugen på att åka ner idag igen och kika lite ;)

Sen tog vi skolgärdet också, köpte skal till mobilen bara, och sen åkte vi vidare typ.

Till donkan och köpte med käk, och hem till mig och åt & drack kaffe :)


Näej, lite mer kaffi nu då!

Puss & hej

Av Marie - 26 december 2011 23:30

Stormar både ute & inne idag tror jag! Jävlar vad det blåser alltså. Lite spännande att sitta och lyssna på ändå tycker jag :) På något märkligt vis.. Hemma hos mamma & pappa hade en tall blåst av på mitten igår.

Så det händer grejer minsann när det blåser så jävligt!


Har legat på soffan ikväll och kollat på film. "White noise" tror jag den hette, och vad jag förstått så finns det 2 filmer.

En äldre film och nu en lite nyare version då. Den var helt okey faktiskt, lite läskig var den ju då & då, men absolut ingen skräckfilm. Som det var meningen vi skulle se då.

Men men, svårt med bra skräckfilmer nu för tiden faktiskt! Men om någon har tips på riktigt bra skräckisar kan ni ju gärna lägga en kommentar om vilken film & lite kort vad den handlar om ? :)


Nu ska jag gå & lägga mig, tänkte ju inte på att bobbi ska till jobbet imorgon. Men han ska bara iväg någon timme, men han ska ju fortfarande upp tidigt. Är ändå jättetrött så det passar utmärkt.

Så hoppas jag på att mitt abonnemang kommer igång imorgon så jag äntligen har telefon :)



Puss & hej

Av Marie - 26 december 2011 13:08

Goddagens!

Är jättetrött & seg idag, har ingen aning om varför. Allt känns bara så grått & trist, typ..

Är ju inget höjdarväder ute, heller. Sov länge idag, halv tolv kom jag upp! Men det är ju okey att göra så ibland, faktiskt. Ska ta och hoppa in i duschen här snart så jag har det överstökat i alla fall!

Passade på att ringa Tele 2 förut också, och höra när mitt abonnemang kommer igång :) Imorgon börjar det fungera som det ska , så det var ju bra i alla fall! Lite handikappad blir man ju när man inte bara kan ta upp telefon och ringa.. haha :P

Nu kommer i alla fall lite bilder ifrån jul :) Blev inte alls många bilder, glömde ju bort att ta kort ;( Men några iaf :)


 

     

   

      

    Min nya Pumaväska som jag fick! Tror det är den 11 i samlingen nu.. ;)


Puss & Hej

Av Marie - 26 december 2011 01:32

Herre vad klockan stack iväg bara så där !

Kom hem från Matilda för en liten liten stund sen, var där och kikade lite på film med Matilda & Mattias, Freja & Joachim! The Resident tror jag den hette, skulle vara skräck sa de men det tyckte jag inte!

Den var helt ok i alla fall :)


Sååå, var ju och valde telefon förut! Och vad svårt det var.. Jättesvårt!

Men till slut så fick det bli en iPhone! En vit :) Jäkligt nöjd! Däremot har inte mitt abonnemang kommit igång än, det är ju lite trist. Är ju inte så att jag inte klarar mig, men man känner sig ju alltid lite handikappad utan mobilen ;D

Spännande med ny telefon ju :)


Har lagt över lite bilder från kameran till datorn nu, tänkte jag skulle lägga upp några bilder här :)

Men klockan blev ju ganska mycket, så vi får ta det imorgon! Nu är det läggdags.

Puss & hej

Av Marie - 25 december 2011 12:13

Jaha, då var julen över för denna gången!

Är ju som sagt väldigt nöjd med dagen igår och allt jag fått :)

Har fått smink, parfym, pengar, en ananas, en wokpanna, en digital köksvåg, mjukisbyxor, vantar, raggisar, halsduk, trosor, en Ziperall, 2 fotoalbum, hudlotions, en Pumaväska & en ny telefon :)

Dock vet jag ju inte VAD för telefon än hihi!

Jag öppnade ett paket, där det låg en iPhone-kartong.. Men det var ingen telefon i!

Får välja mellan Samsung Galaxy och iPhone 4S och jag har absolut ingen aning om vilken jag vill ha..

Lutar väl kanske åt iPhone, men jag vet fasen inte :) Ska ner till elgiganten lite senare med mamma & pappa så får jag väl se där vilken telefon det blir, spännande :)

Ska passa på att köpa lite mer kaffekapslar där då med !


Annars idag har jag ingen aning om vad som händer. Vill göra någonting, men många firar ju jul på annat håll även idag med och det gör ju inte jag. Får väl bli en hemmadag då kanske, beställa pizza och sitta i soffan :)

Ska försöka lägga upp lite bilder sen också , glömmer ju alltid bort att göra det..

Och så måste ni ju få se min nya Pumaväska ;) Kommer inte ihåg hur många jag har nu, men det är ju ett par stycken i alla fall :D Men jag älskar alla mina väskor!


Hörs sen då kanske!

Puss & hej

Av Marie - 24 december 2011 23:37

God jul på er alla !


Jag har haft en JÄTTEBRA julafton! Jag är så supernöjd som man bara kan bli (fast det är lite svårt att överglänsa köksbordet som jag fick när jag fyllde 20, det bara älskar jag!) men jag har fått allt jag önskat mig!

Verkligen, och mer därtill. Så jag är jätteglad och jättenöjd med denna dag.

Har varit hemma hos mig större delen av dagen, åkte dit vid halv tolv redan och sen så åt vi vid kanske halv 2.

Efter det var det lite fika & julklappsutdelning :)

Vid 4 åkte vi vidare till bobbis mormor & morfar där det var mat igen! Proppmätt var ju jag, så åt pyttelite bara.

Sen öppnade de julklappar & sen blev det ju fika även där.

Vid 8 kom vi tillbaks till mig, där det var fika naturligtvis :)

Vi gör ju alltid som så att , på förmiddagen är det min familj + mammas sida av släkten

Och på kvällen träffar vi pappas sida av släkten!


Kom hem för en timme sen kanske, ska ta liiiite jansson att käka tänkte jag och slänga mig i säng.

Ska titta lite på Trolltider, det är ju så bra :) Bobbi är ute och super till så får väl se när han behagar dyka upp :)

Sitter i min supergoa & varma Ziperall som jag fick i julklapp! Helgosig :)

Jag önskar bara min morfar kunde få ha varit med oss denna jul också.. Jag saknar honom så otroligt mycket!

Min lilla morfar.. Men du har det allt bra nu också, och jag tänker på dig morfar<3


Godnatt med er , och hoppas alla haft en jättemysig dag!

Av Marie - 23 december 2011 06:01

Jag är visst uppe med tuppen idag, klockan är sex och jag åt frukost för en halvtimme sedan.

Var inte ett dugg trött när jag vaknade faktiskt! Eller joo, klart jag hade velat ligga kvar i sängen och sova, men det var inga problem med att varken vakna eller gå upp. Vaknade när alarmet ringde första gången till och med :)

Men det är klart, lättare att gå upp när man vet man måste vara i tid någonstans och dessutom var det hundra år sen jag gick upp så här tidigt.


Ska cykla iväg till jobbet om en halvtimme ungefär, hoppas det går bra att cykla. Är ju fortfarande plusgrader ute så lär ju inte ha frusit till isgata ute i alla fall. Det går nog bra!

Slutar 15.00 idag och då ska jag hem till mamma & pappa direkt.

Vi klär ju alltid granen där kvällen innan julafton, och så äter vi tomtegröt & skinkmacka!

Mysigt som tusan! Och imorgon är det redan julafton, vad fort det har gått.


Nu ska jag ta en kopp kaffe & klä på mig sen ska jag sticka iväg.

Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards