maarey

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie - 31 juli 2011 23:22

Som jag har velat åka iväg och bada idag, hela dagen och det inte har blivit av!

Så har jag ju sån tur att Freja däremot var sugen på bad hon, så hängde med Freja & Martina nu ikväll och badade :)

Åkte till Lersjön först men var så mycket folk där så åkte ner till sandviken istället.

Där var det folktomt & gud så jäkla skönt det var! Och så är det så mysigt att bada på kvällen tycker jag, när det börjar mörkna och så :)


Annars idag har vi inte gjort ett skit nästan.

Vi åkte hem till mamma & pappa och hämtade en pajform och till prix och handlade lite bara :)

Och eftersom vi hade nyplockade kantaraller hemma så tyckte jag en kantarellpaj skulle vara gott :)

Men när jag gjorde pajbotten stod det nog fel i receptet, skulle nog vara mer mjöl så det blev bara strunt av allt!

Ringde mamma och hon tipsade om lchf-botten då man vispar 4 ägg med 1 dl grädde! Var ju smidigt att vispa ihop så det gjorde jag ju.

Var ju bara det att man skulle ha äggblandning över fyllningen också, så det blev allt mer omelett än paj måste jag säga.

Men det var gott det med :) Kantareller och lök, mumsigt :)


Har duschat av mig sjön nu, så nu ska vi gå in och krypa ner under täcket med godisskålen och titta på film :) Mys!

Imorn väntar jobb igen, men börjar 15 så kan sova ut imorgon med :)


Puss & hej

Av Marie - 31 juli 2011 13:31

Gud, imorgon är det första augusti... Jesus vad fort det går, känns som att sommaren är över redan! Men det hoppas jag verkligen att den inte är, tycker knappt det varit sommar än.. En gång har jag badat, nästan skamligt.. :)

Idag är jag jättesugen på att åka iväg och bada! Är ganska fint ute, 27 grader så det låter ju toppen!


Blev en lång sovmorgon idag, vaknade nog runt halv ett eller så och gick upp och åt lite frukost. Sitter och har det gött med en latte nu :)


Igår kväll åkte jag neråt till Ida & Rickard och så kom Maja bort till dom också.

Satt och drack någon öl och hade kul :) Pratade massa strunt!

Hade jättetrevligt :) Åkte nog hemåt när klockan hade passerat halv två, då var det till och med för varmt för att ha min kofta på så cyklade faktiskt hem i linne! Helt lagom :)


Ska försöka övertala till lite badning nu tror jag :)

Puss & hej

Av Marie - 30 juli 2011 15:05

Fy fan så irriterad jag blir på saker och ting idag.

Allting är visst bara fel, inget duger och hit och jävla dit!

Trött jag blir på såna dagar!

Egentligen är allt så himla obetydligt så jag inte ens behöver skriva det.. Satan säger jag bara!

Och imorgon ska vi köra farfar till örebro, men eftersom bobbi ska dricka ikväll så är han inte säker på om han ska köra och frågar därför sin mamma om hon kan följa med och köra. Inga problem för min skull, absolut inte!

Men det är det att det bara är förbannat irriterande att han inte tänkte på det innan han sa JA..

Bara ett av alla irritationsmoment idag!


Skulle ju ha grillat igår, men glömde ta upp fläskfilen.. Så då skulle vi grilla idag istället, men vet ni? Vi glömde ta upp fläskfilen IGEN!

Så jag är jävligt sugen på att göra paj.. Men vad för paj? Tänkte nästan göra 2 pajer så man har lite :) Om ni brukar göra goda pajer, eller har recept liggandes så kommentera gärna och låt mig veta !!


Puss & hej

Av Marie - 30 juli 2011 13:14

Goddag!

Lördag idag, och är ledig både idag & imorgon :) På måndag börjar jag vid 3 tror jag så får sova ut TRE dagar! Satan så skönt :)

Imorse vaknade jag klockan tolv, trodde däremot klockan var 5, halv 6 bara.

Så blev lite skumt när jag tittade på klockan! Å andra sidan somnade vi jävligt sent, bortåt halv 4 imorse tror jag.. Så sent blir det INTE ikväll :)


Var hos Freja igårkväll ett tag, drack kaffe & pratade strunt :) Och tittade på hennes jättejättegosiga hundvalpar! En valp som saknar hem, och man blir ju så fruktansvärt sugen på att ta en! Åh vad mysigt det skulle vara :)


Idag vet jag inte riktigt vad det blir. Farfar tyckte vi kunde komma bort till dom och fika idag och så dära, så jag vet inte. Bobbi ville väl inte, men får väl se om jag åker iväg en sväng.

Annars tror jag att jag ska träffa Ida ikväll! Skulle ju vara ganska kul :)

Bobbi ska ju ner till Ronny och dricka öl ikväll fan, blir lite sugen på någon öl jag med.. :) Men tror jag har någon i kylen faktiskt!


Näej, om man skulle göra sig iordning lite grann dåååå..

Puss & hej

Av Marie - 28 juli 2011 21:45

Hallå!

Har blivit så sjukt dålig på att uppdatera här, jag vet.. Och jag som lovade att komma med massa mer bilder i inläggen, och så blir det knappt några inlägg alls!

Bra jobbat.. :)

Men vet ni vad jag har för mig istället för att sitta vid datorn ?  Jo, korsord!

Jag satt jättemycket med det i vintras, men tröttnade väl när man körde fast för mycket :) Det som är kul med korsord är just utmaningen, faktiskt. Och bra tidsfördriv :)


Idag har jag jobbat, 7-15. Har gått bra, men ska bli så jäkla skönt imorgon eftermiddag när jag slutat och veta att helgen är helt fri :)

Går 8-13.30 imorgon så det är skönt att sluta tidigt!


Har varit till farmor och farfar idag också och hälsat på lite. Och farfar som har varit så sliten ett tag nu, han såg så jäkla pigg ut! Har inte sett han så pigg på länge! Han ska läggas in för operation på söndag, så bobbi och jag tänkte att vi kunde skjutsa in honom till örebro på söndag :) Så opereras han på måndag.

Det blir nog bra det!


Nu hörrni, är det läggdags för min del! Otroligt trött :)

Puss & hej 



Av Marie - 27 juli 2011 11:15

Godmorgon, tänkte jag säga men så är väl inte fallet.

Ja, förutom för er som inte är så piggelin på morgonen förstås! Jag har faktiskt börjat bli mer pigg på morgonen, eller kanske inte pigg men jag går ju upp i tid nu i alla fall :) Gav mig själv lite sovmorgon idag och kom upp vid halv 10 då hoppade jag in i duschen direkt! Så gött att ha det avklarat.

Åt lite frukost, betalade räkningar.. Skojigt! Men då är ju det gjort i alla fall :)

Fick ju lönen idag, blev en minst sagt väldigt bra lön! Hade inte räknat med så mycket så jag är glad :)


Börjar jobba kl 13 idag så har sorterat lite tvätt och lagt i påsar så bobbi kan tvätta ;) Det blev ju smidigt för honom, bara gå ner med en påse och slänga in liksom! Så får vi hoppas att allt är tvättat när jag kommer hem :)


Nej, nu ska jag diska lite! :)

Puss & hej

Av Marie - 26 juli 2011 10:56

Har inte varit vidare aktiv här på bloggen nu de senaste två dagarna eller hur det är.

Jobbade helgen och så även igår, så det här är min lediga dag :) Skönt! Sov till halv elva idag, riktigt skönt!

Var så trött igår så jag visste inte riktigt vad jag gjorde haha. Gick in på sängen och la mig igårkväll för att läsa lite men slocknade direkt!


Idag ska jag med mormor, vi ska åka till grythyttan och käka lite glass och så skulle vi åka förbi stugan och titta lite hur det ser ut.

Hoppas vädret håller i sig någorlunda, är ju ganska ok nu faktiskt.


Idag har jag fått lön också, men imorgon kommer det mer pengar :) Ska bli spännande att se hur mycket det blir! Idag fick jag ju för det jag jobbade ihop på lasarettet för ett litet tag sen, blev inte så mycket men det är extrapengar som är bra att ha :) Det hade jag tänkt spara undan i alla fall!


Nej det är bäst att göra sig klar och ringa mormor!

Puss & hej

Av Marie - 23 juli 2011 21:23

Ikväll har jag ätit kräftor, och det var sååå gott :) Men snart är det ju "riktig kräftsäsong" och då hoppas jag på mycket kräftor! Vi har nog tänkt köpa 3 kg i alla fall av någon som bobbi känner. Gud vad gött!

Fast mina händer lär ju lukta kräftor några dagar nu ..


Hade ju kaffebesök förut också av bobbis mamma, mormor & morfar :)

Vi bjöd på kaffe, tårta & bullar och det var ju gött med lite fika.

Tårtan blev ju helt suverän, jag gjorde ju egen botten och det blev hela tre lager faktiskt! Och sen fixade bobbi resten, så den blev skitgod!

Lite godare, lite bättre med egen botten ;)


Jaa ni.. Vad händer nu då? Jag borde hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig för jag jobbar ju imorgon igeeen... Och sen på måndag igeeen.. :(

Bara jobb! Men lönen kommer ju snart så då blir det bra ;)

8-21 imorgon och rast mellan 14-16 så då ska jag åka hem till mamma & pappa och äta och vila lite som vanligt.


Puss & heej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards