maarey

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 30 april 2011 23:18

Sitter och tittar på Snålvatten och Jäkelskap, alla dom där är ju så himla roliga!

Bäst är ju såklart Dag-Otto! Haha, finns det roligare människa eller?

Sitter och skrattar, inte ofta jag gör det till film direkt!


Bobban har däckat i soffan, sover som en stock typ.

Har haft mysigt ikväll som tusan! Först grillat, sen lite film och ost & kex!

Gott, och mysigt.


Har pratat med både farmor & mormor ikväll också, var några dagar sen sist.

Längtar så fruktansvärt mycket till fredag då jag åker med mamma och pappa till koster. Ska bli så himla kul!

Hoppas bara att jag hinner få tillbaka min telefon innan vi åker i alla fall...

Och så måste jag leta reda på min laddare till kameran! Måste ta maaassa kort där nere. Har ju inte direkt några bilder från koster.


Nä ska fortsätta titta, så kul så jag dör   

Puss & heeej

Av Marie - 30 april 2011 19:29

Hejsan!


Idag har vi inte direkt varit hemma, därav den sena uppdateringen.

Direkt när jag vaknade och hade duschat och så åkte vi upp till Bobbis mamma.

Jag hade ju tänkt sola, men det har ju inte direkt varit solarväder idag, då det har varit blåsigt, molnigt och lite kallt liksom!

Bobbi var i alla fall ute och åkte cross en sväng, och jag är jättesugen på att prova jag med! Skulle vara jättekul :) Fast kan ju knappast prova hans, kommer inte nå ned till backen med fötterna hihi :)


Ikväll har vi som rubriken lyder haft grillpremiär. Jag åt ju i och för sig grillat på påskafton hemma hos mamma och pappa, men vi har ju åtminstone grillat köttet själva här hemma idag :)

Blev jättegott! Vi fick dock stå i garaget när vi grillade eftersom det blåser som bara fan här. Men det gick ju bra det med!

Bobban tyckte väl jag var lite halvdum när jag föreslog det först, haha men annars hade vi nog inte kunnat grilla.


Nä, kolla lite på film.

Någon som vet var man kan få tag på "Just go with it" eller "Min låtsasfru" som den heter på svenska? Med svensk text?


Puss & hej

Av Marie - 29 april 2011 23:10

Sitter och tittar lite på "Dumpad", eller "Forgetting Sara Marshall" som den heter på engelska. Det är ju märkligt vad de översätter filmtitlar kul ibland alltså. Oftast inget sammanhang i en svensk & engelsk filmtitel. Jaja :)


Har varit hos Ida ikväll. Har tagit någon öl på balkongen och myst lite med massa tjat som vanligt :) Det är vi väl mer eller mindre experter på .. Sitta och prata oändligt om massa viktiga, och mindre viktiga saker såklart ;)

Gick in och tittade på Big Brother sen när det var dags också, intressant intressant!

Ser ju bara på söndagar liksom, om jag inte tar mig tid & tittar på något avsnitt på datorn någon gång ibland.


Imorgon ska jag nog följa med bobbi upp till hans mamma. Om det är varmt och soligt vill säga :)

Han ska ut och åka lite cross tror jag, så då vill jag sitta ute och sola :) Gud vad gött det ska bli! Så hoppas verkligen på varmt och fint imorgon.

Och på kvällen ska vi allt grilla :) Mmm vilken mysdag va!


Nä, lite filmtittande.

Puss & hej

mat

Av Marie - 29 april 2011 18:39

Sitter och lyssnar på lite musik, moday morning med Melanie Fiona !

Bra låt :)


Har just ätit lite mat, onlinepizza fick vara kvällsmaten. En chicken kebab har jag ätit! Gott var det :)

Ska åka till Ida nu, så vi hörs senare!


Puss & hej

fix

Av Marie - 29 april 2011 16:52

Har grejat lite i köket idag, blev ingen målning av skåpluckor idag tyvärr.

Men har i alla fall skruvat fast alla skåpknoppar på köksluckorna.

Dock fattas det ju 4 st knoppar, för att de hade inte fler på lager. Så får väl åka in till Ikea någon dag och köpa de 4 som fattas.

Jävligt var det och få loss de gamla knopparna i alla fall! Och det ser förjävligt ut nu eftersom dom nya knopparna är mindre, och det är märken kvar efter de gamla.

Ser typ ut som man har slängt på ett lager med färg på luckorna och sen tryckt dit knopparna!


Har varit med bobbi till hans mamma en sväng också, men var bara dit och vände typ. Har varit hem till mamma & pappa också och hämtat mina skor som jag glömde där igår, och ett par jeansleggings.


Ikväll händer det väl ingenting speciellt sådär.

Ska nog träffa Ida en sväng om ett tag. Sen till kvällsmat får det bli onlinepizza!

Jag bryr mig, men har fuskat lite hit och dit den här veckan också med tårta när lillebror fyllde och så vidare.

Men jag SKA komma igen! Det kan jag lova. Bara lite mer sötsug nu, än första gången : ) Men ska gå bra det med.


Puss & hej

Av Marie - 29 april 2011 10:20

Godmorgon!


Fint väder idag, skönt som fan att vakna till :) Funderar på om jag ska gå ut och sätta mig kanske, men har ju som sagt ingen bok att läsa längre.

Ska väl till Amanda till veckan tror jag och lämna tillbaka tredje twilightboken, och så hoppas jag ju på att få låna den fjärde ;)

Spännande :)


Idag så har jag inte något direkt jag vet jag ska göra.

Träffa Ida blir det nog en sväng sen i alla fall :)

Är sugen på att måla skåpluckorna , men då får jag nog gå ut och slipa.. Och så ska jag skruva på de nya knopparna :) Det hade Bobban också köpt igår, nya knoppar till köksluckorna :) Jag tycker ju att de vi har är så jävla fula.. Vita, med guldkant.

Nu har han köpt silvriga :) Jag ville helst ha handtag, men det blev visst lite mer jobb då. Hihi


Nä, klä på sig och göra lite nytta kanske!

Puss & hej

Av Marie - 28 april 2011 22:41

Hallå på er :)


Är hemma nu igen, och ska strax lägga mig och sova.

Har varit hemma hos mamma & pappa en sväng nu i eftermiddag och sa grattis till lillebror. Tog bussen upp vid halv hem, så åt vi när jag kom dit.

Falukorv, isterband & coleslaw hade mamma gjort i ordning. Och stuvade makaroner till pappa då såklart :)


Sen åkte mamma och jag till Elgiganten, tänkte att dom skulle kolla på min telefon, men då tog dom ju in den såklart.. Hade jag ju inte räknat med! Så nu har jag min gamla skruttiga nokia igen. Det får väl duga tills vidare.

Jag har ju inte upptäckt något fel på min telefon, men alla som ringer till mig klagar jättemycket på att det brusar och hackar typ så det är svårt att höra vad jag säger.. Får väl se om de kan fixa det!


Passade på att gå in på skokanonen också, och hittade ett par jättesöta skor som jag fick av snälla mamma!

 

Den modellen..


 

Fast i den här färgen :) Jättegulliga ju!!


Blev skjutsad till Freja sen också, så en liten kaffe hann vi allt med innan Bobbi hämtade mig :)

Han har varit i Örebro idag så han hade köpt med en fläkt! :)

Jag tycker ju alltid det är så varmt nu för tiden och under sommaren och han vägrar att ha på fläkten då han tycker den låter för mycket. Så nu hittade han en billig som typ inte alls låter mycket. Får hoppas han inte ändrar sig om det!

Och så hade han köpt två stycken jättegosiga mattor, en varsin att ha bredvid sängen. Jättemjuk och go!


Nu ska jag tvätta av mascaran och lägga mig!

Puss & hej


Av Marie - 28 april 2011 13:51

Jag struntar i stan idag för jag får inget vettigt svar av lillebror vad han önskar sig. "Vet inte" kan jag faktiskt inte tolka.. Så, ah det får väl bli ingenting eller något någon annan gång när han veeet vad han vill ha.


Så istället för stan tar jag en sväng till maxi.

Tänkte göra chokladmousse a´la lchf!

Är lite sötsugen nu när jag har fuskat några dagar, det var lättare när jag började från första början. Då kände jag inget sötsug alls och fuskade nästan ingenting!

Nu är det liiite svårare, men det är väl inte så konstigt. Därför tänkte jag att en chokladmousse kanske kan hjälpa mig att få bukt med sötsuget :)

Gillar ju inte riktigt mörk choklad så kanske hjälper med lite grann bara ;)


Men innan jag åker till maxi ska jag få lite i magen!

Aubergine ska jag köpa också, så jag kan fritera. SÅ gott!


Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards