maarey

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 31 mars 2011 21:41

Ikväll har det varit lite mys hemma hos Freja :)

Vi drack lite kaffe, Freja pysslade lite så jag tittade på och blev jättesugen på att pyssla själv!

I julas köpte ju mamma ett kit till mig där man gjorde egna julkort & det var väldigt kul!

Har funderat länge på att köpa vanliga lerkrukor och lite färg och måla :)

Freja hade rensat sin garderob också så jag fick med en hel hög med kläder hem som jag ska testa och se om det är något jag kan ha!

Allting var väldigt fint, men frågan är ju om man kommer i det ;)


Pratade lite med mamma tidigare idag och dom hade kört lchf där hemma en vecka nu. Funderar lite på att börja med det jag med, i alla fall prova i en två-tre veckor eller så och se om det blir något resultat.

Mamma hade visst redan gått ner något kilo så det verkar ju hända något iaf!

Så på måndag kör jag! Då är det slut på allt vad potatis, pasta, ris och allt vad det heter!

Önska mig lycka till ;)


Puss & hej

Av Marie - 31 mars 2011 14:36

Hej!


Har precis kommit hem, fick cykla iväg till Maxi en sväng för att handla lite.

Ikväll blir det lax med romsås & potatis och vi hade ju ingen lax hemma så det är ju bra att ha om man ska äta det :)

Köpte citron också, och när jag la den i kylskåpet såg jag att det låg 3 st där redan.. Smart att kolla vad man har innan man handlar ;)


Sprutta lite diskmedel i ugnen förut och slog på , så nu har den garanterat svalna så ska torka ur den.

Hoppas jag inte får gnugga en halvtimme eller så i den bara.. Det orkar jag inte!


Tog in posten nu också, såg att jag hade fått 3 rabattcheckar på Ellos!

Passar ju perfekt om jag ska köpa mig en vårjacka nu snart!

Det var en på 100 kr, en på 300 kr och en på 500 kr. Men då ska man ju såklart handla för 1500 om man ska få ut rabatten på 500 också.

SÅ mycket hade jag inte tänkt slänga ut på en jacka ;)


Och tack alla ni som hört av er angående det här med cancer! Fortsätt gärna kommentera, höra av er eller ställa frågor om det är något ni undrar över!

Ingen fråga är för dum för att ställas :)


Nu ska jag torka ur ugnen.

Puss & hej

Av Marie - 31 mars 2011 11:16

Godmorgon!


Dagen började väl sisådär, har slagit sönder en hel del ;)

Vaknade vid halv tio och skulle hoppa in i duschen direkt, men först ut i köket för att ta ett glas med vatten.

Råkar riva ner en skål med chilinötter som stod på bänken, så när jag försökte få tag på den så vevade jag såklart till kryddburken som stod bredvid. Locket gick sönder och krydde på HELA golvet.

Så, plockade upp kryddburken och ställer den på bänken, precis bredvid glaset och vad tror ni händer?

JO såklart måste ju glaset också ramla ner på golvet ... Så då var en stor hög med chilinötter, citronpeppar & glas på köksgolvet..

Åh vad jag älskart!


Har duschat nu i alla fall, ska föna håret och sen ta lite lunch. Sen ska jag nog cykla bort till maxi och handla lite för kvällens käk.

Sen måste jag göra rent i ugnen!

Varje gång man slår på den så ryker det som bara tusan ur ugnen .. Så det är på tiden nu!


Nu ska jag föna håret.

Puss & hej

Av Marie - 30 mars 2011 22:28

Ikväll känns det lite tufft faktiskt.

Vet inte varför jag ska dras med alla dessa tankar kring cancern som mamma fick för snart 2 år sedan..

Hon är ju frisk och hon mår bra.

Men varför ska det vara så jobbigt? Borde jag inte vara glad, liksom?

Klart jag är glad. Besöket hos läkaren sist blev jag så lättad att jag fick gå in på toaletten och fälla några tårar för att alla inte skulle se mig.

Det borde väl inte vara så himla jobbigt längre? Men stunderna kommer, det är inte alls lika ofta som det varit, men det händer då & då.

Nu sitter jag och bölar som en gris.

Det är så jobbigt, när ska jag kunna sluta vara ledsen?

Men det är så svårt att sluta tänka att det lika gärna kunde gått åt andra hållet.

Nu gjorde det inte det och det är jag fruktansvärt glad & tacksam över!


Det hjälper en hel del att skriva av sig här, men letar nu efter andra som bloggar om ett liv med cancer, eller en anhörig med cancer. Jag vet inte varför, veta att det finns andra som varit i samma sits?

Prata med någon som verkligen verkligen vet hur man menar..

Jag har ju min pojkvän vars pappa gick bort i cancer för några år sedan.. Men han vill sällan prata om det, tyvärr.

Och jag har alla mina goa vänner som jag vet finns om jag vill prata om det.

Och jag har min familj, men kanske skulle det vara skönt att kunna prata med någon man inte känner, liksom.

Så vet någon en blogg om någon som har/haft eller har anhörig med cancer får ni jättegärna tipsa!


Puss & hej


Av Marie - 30 mars 2011 19:35

Satan så skönt det ska bli att lägga sig ikväll :)

Har precis bäddat rent sängen, så innan jag går och lägger mig sen ska jag ta en varm & skön dusch och sen krypa ner i en nybäddad säng! Kan väl inte finnas bättre än det?


Har varit hos Ida idag hela eftermiddagen, har skrattat massa åt Levin :)

Han pratar så himla mycket, och gör så mycket roliga ljud så det låter helt jädra tokigt! Så kul att sitta och titta på honom & bara lyssna :)


Sitter och tittar på "Halv åtta hos mig", missade ju att det hade börjat. Blir så lurad av att det är så ljust ute än!

Bobban lagar mat, och det börjar väl bli klart för nu bad han mig plocka undan!

Blir köttfärssås med makaroner idag, och idag har vi faktiskt färska champinjoner i, istället för på burk :)


Nu ska vi äta!

Puss & hej


Av Marie - 30 mars 2011 09:42

Godmorgon!

Vaknade vid 9 heeelt av mig själv, så jag passade på att gå upp.

Har gjort mig två mackor och kokat lite kaffe. Blev sjukt sugen på kaffe så här på morgonen! Brukar annars typ aldrig dricka kaffe på morgonen, får så jädra ont i magen..


Det värsta med att gå upp vid 9, eller tidigare, är ju att det inte går ett skit på teven. Varför?!

Urdåligt ju..


Är jättefint väder idag, härligt :) Då kanske man kan sitta ute en stund, vad vet jag!

Men skulle ju vara skönt :)


Nej, dax för annat!

Puss & hej

Av Marie - 29 mars 2011 22:07

Skulle titta på "Halv åtta hos mig" förut, men det visade ju sig att det var fotboll istället.. :( Så Ida och jag diskuterade lite via sms hur de skulle lösa detta, men så sa hon att det var halv tio istället! Tur hon sa det, annars hade jag allt missat det ;)

Det är ju sista veckan nu, tråkigt nog.. Vad ska vi då se?


Har tagit disken nu idag också. Tog ungefär hälften innan vi åt, sen tog jag det som var kvar efter maten. Så kul att diska upp allt innan man äter, sen kommer man ut i köket efter maten & där är det bara massa disk igen!

Nää, inget vidare..

Jag ska fasen spara ihop till en liten bänk-diskmaskin tror jag!

Skulle vara jäkligt skönt att ha!


Bobban ligger i soffan och tittar på Top Gear, inget program för mig så jag ska nog gå & lägga mig.

Upp i tid imorn tänkte jag, sen blir det till Ida efter lunch någon gång :)

Hoppas på fint väder, kanske vi kan sitta i lekparken en stund?! Vi får se:)


Puss & hej

Av Marie - 29 mars 2011 17:22

Nu är jag hemma från farmor & farfar. Blev jätteblåsigt av någon anledning när jag skulle åka hem, så fick trampa på som en galning så jag inte åkte baklänges istället;) 

Neej, så illa var det inte. Men alltid jobbigt att cykla i motvind!

Vi åt våfflor, läste i lite tidningar & sen var farmor och jag ner till källaren och hämtade toapapper & hushållspapper.


Idag ska vi äta kyckling, den står redan i ugnen eftersom det tar en timme typ att tillaga. Och lika bra att ta det i tid, annars sitter man vrålhungrig och tänker "Neeeej, det tar ju en hel timme innan det är klart!"

Var så sugen på kyckling igår så jag trodde jag skulle dö alltså.. Vad gott det hade varit! Är minst lika sugen idag så ska bli supeeergott :)


Tror jag ska ta disken medans det står i ugnen, vi har nog inga rena tallrikar .. Haha usch så illa! Bäst jag tar det på en gång.

Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards