maarey

Alla inlägg under maj 2011

Av Marie - 31 maj 2011 21:50

Ja, det är ungefär precis så jag känner mig ikväll.

Helt död. Hade ju varit lite skillnad om jag hade vetat om det i tid, hade ju ställt in mig på en kort och skön dag.

Men icke :) Jaja, vad gör väl det? Desto gladare när lönen kommer :)


Blev ju inget informationsmöte idag, vet inte om jag nämnde det i tidigare inlägg.

Men ska träffa Gunlög innan jag börjar imorgon eftermiddag och gå igenom lite, skriva på papper & få schema och så där. Blir nog bra! Hade fått ganska så mycket i sommar, det är jag och en till vikarie (hon jobbade jag med i somras också) som har fått tjänst på över 90%. Så det känns gött, kommer bli mycket jobb i sommar!


Nu ska jag ta mig något att äta.. Vet inte vad?! Finns ju chili con carne, men det åt vi igår och så slängde jag i mig lite när jag kom hem från första passet. Så det är jag inget sugen på .. Någon varm macka, kanske ? Prova med lite brie & tomat på.. ? Lät rätt gott :) Det ska jag nog prova!


Imorn passar det inte annat än förjävla bra att börja sent alltså!

Gud vad skönt, och ska absolut inte ställa klockan! Gött :)

Hade sån tur förut när jag skulle åka till jobbet att det såklart börjar SPÖregna & åska.. Jättekul!

Men hade ju ännu större tur när jag ringer pappa & han är precis på väg hem från jobbet.. Hihi, så han hämtade upp mig så jag slapp cykla och bli dyngsur. :)


Nu ska jag äta!

Puss & hej

Av Marie - 31 maj 2011 13:24

Hejhopp :)


Har precis kommit hem från jobbet, gick ju som tidigare sagt kort dag även idag :)

Skulle på infomöte klockan 14 på jobbet om sommaren, nya lönen & schemat och så där. Men det blev inte av idag.

Det blir imorgon istället, eftersom de undrade om jag kunde ta kvällen idag också.

Är en springtur så börjar i alla fall liiite senare, såpass till halv 5 i alla fall :)

Fast jag undrar hur jag ska orka.. Kommer vara helt död nästa vecka!

Kör ju kvällen imorgon också.

De ville jag skulle komma på möte halv 2 imorn, men där sa jag stop & belägg!

Jag tänker inte åka dit halv två på ett möte som varar i en kvart, och sen sitta där till klockan är 4 då jag börjar jobba. Neeever!

Men Anki ringde lite och så, så kunde jag komma till halv 4 ist :)


Nu ska jag bara vila, vila & vila typ. Och äta lite.

Är jättesugen på blåbärspaj, mer sugen på det än mat haha .. Men lite mat ska jag allt också ha :)


Kan inte förstå hur det kunnat bli så varmt bara så där?

Igår morse hade jag liksom vinterjacka.. Imorse var det liksom 15 plus!

Jag klagar inte, men sjukt att det kan ändra sig så himla fort!!


Puss & hej

Av Marie - 30 maj 2011 21:10

Heelllooo :)


Sitter och slötittar lite på tv, inget program som jag gillar men va ska man göra?

Gick bra på jobbet idag, var dock ganska seg på morgonen. Inte konstigt, har ju sovit ganska mycket :)

Blåste ju som fasen så tog ju vinterjackan till jobbet.. Pinsamt nog var det ju soligt när jag slutat så fick allt packa ner den i väskan.

Åkte till Ida efter jobbet, så kom Nadja dit ett tag också :)

Drack lite kaffe, busa med levin o så :)

Nadja och jag tog sällis till maxi på hemvägen, köpte mig en hårfärg.

Skulle ha slingpaket, ett sånt där man först färgar en färg, sen lägger i slingor.

Men det har de tydligen slutat med. Kul jul.

Köpte en annan, brunviolett eller vad tusan det hette. Blev helt ok :)


Imorgon är det dags för jobb igen, samma tider som idag:) Sen kl 14 är det informationsmöte i matsalen så får vänta en timme.

Ska väl få schemat då med :) Gött! Kan man se hur man jobbar och så och kanske kan planera in något till sommaren.


Nu tror jag att jag ska ta mig lite blåbärspaj som jag fick med mig igår :)

Puss & hej

Av Marie - 30 maj 2011 07:11

Godmorgon!


Har precis ätit lite frukost, blev mackor idag. Orkade inte göra gröt som vanligt.

På tal om gröt funderar jag på om jag ska köpa mannagryn, lite godare än havregrynsgröt :) Det smakar liksom lite godare än havregryn.


Kände mig väldigt utvilad när jag vaknade, men börjar bli lagom seg.. Blir väl så om man går upp tidigt och sen bara sitter en stund.

La mig redan vid 7 igår kväll, och tittade lite på film.

It´s complicated slog jag på, den är rolig & bra :)

Sen somnade jag redan vid 8 tror jag.


Blåser som satan ute idag, och jag sitter här och fryser.

Tänker ta mig fasen ta på mig jacka idag när jag cyklar iväg sen.. Aldrig i livet att jag bara åker i tröja, kommer frysa ihjäl!

Då får det hellre bli lite varmt med vinterjacka.. Nästan lite pinsamt, att behöva ta på sig vinterjacka 30 maj! Herregud.. På tisdag är det ju liksom första juni, och det är inte ens varmt ute.

Men det skulle det väl bli till veckan, och det hoppas jag verkligen!

Är trött på den här jädra blåsten ..


Ska fixa till mig lite nu, så ska jag åka sen.

Puss & hej

Av Marie - 29 maj 2011 17:34

Hej!


Första uppdateringen idag, men har sovit och sen varit hos mamma & pappa så är nyss hemkommen!

Nattens jobb gick jättebra. Var lite orolig att jag inte skulle orka med hela natten, men det gick bättre än jag trodde. Blev ordentligt trött runt 12-tiden där, men piggnade till när vi gått nattrundan.

Åt ett päron & drack massa vatten då piggnade jag till mer & mer :)

Allting gick bra, och det var två jättehärliga personer jag jobbade med som tur var!

Så nattjobb kan jag tänka mig mer, någon gång då & då.


Slutade klockan sju imorse, så cyklade hem och åt två mackor sen la jag mig i sängen. Var lite svårt att somna först, för solen skulle ju såklart titta fram då.

Men jag somnade allt, och hade ställt klockan till ett. Vaknade precis två sekunder innan klockan ringde, så var bara att kliva upp!

Mormor skulle hämta mig strax innan två så skulle vi till mamma & pappa och äta mat.

Sen kom min moster & hennes gubbe så fikade vi lite.


Det var min dag! Känns som jag inte sovit på jag vet inte hur länge.

Så när klockan närmar sig 7-halv 8 tror jag ta mig fan jag lägger mig, är dötrött. Jobb imorgon också, 8-13. Det funkar :)


Puss & hej

Av Marie - 28 maj 2011 19:59

Hallå :)


Vad gör alla ikväll? Kollar på fotboll antar jag?

Jag har precis ätit lite mat, och sitter nu och dricker kaffe. Blev jävligt starkt!

Haha men det kanske behövs ;)


Hade så jädra svårt att somna förut.. Blev så stressad också, för klockan var närmre fyra när jag la mig för att sova. Och kände mig så tvungen att slockna, NU, på direkten liksom.

Så det gick inget vidare, men somnade allt efter ett tag ändå :)

Vid 7 kom jag upp, då hade Bobban börjat med maten så den behövde jag inte vänta länge på.


Ska nog åka runt halv, om inte lite tidigare. De sa ju till mig att jag skulle komma kl 9, men man rappar ju lite innan. Så ja...

En sak jag inte fattar, är varför i helsicke var det nödvändigt att ringa 06.20 imorse för att fråga om jag kan börja jobba 21? Helt sinnes..

De hade ringt hem till mamma & pappa då också.. Det var ju lite dumt!

Så sent som i tisdags var jag ju på möte med chefen och berättade då att jag har flyttat! Ny adress, nytt telefonnummer..

Får väl säga till igen.


Nu ska jag göra mig lite klar & så.

Puss & hej

Av Marie - 28 maj 2011 13:25

Usch vad jag verkligen vill sova! Jag är så trött så jag vet inte vad, alltså..

Kan ju dock inte gå & lägga mig än, då hinner jag ju bli trött igen lagom till jobbdags.

Har en maskin med tvätt som borde vara klar alldeles snart. Så det ska in i torktumlaren och så tror jag att jag skiter i att lägga i ny tvätt!

Och så har jag tvätt som ska vikas också. Jisses vad jobb!


Funderar på om jag ska passa på att cykla bort till maxi en sväng..

Fattas sås till kycklingen idag, som dom inte hade när vi handlade igår.

Så ah, vore gött och ha det gjort också så vi kan äta i tid!


Bobbi är ute hos sin mamma med en kompis och hjälper till lite, och åker cross tror jag.

Så är själv här nu, skönt ;)


Nu ska jag se om tvätten är klar!

Puss & hej

Av Marie - 28 maj 2011 11:23

Godmorgon!


Sitter och äter lite sen frukost. Smörgås med leverpastej & gurka :)

Grejer det!

Hade någon dum fågel utanför fönstret imorse som vägrade vara tyst.. Åh vad irriterande sånt är!


Igårkväll var jag ju som sagt hemma hos mamma & pappa och badade bubbelbad :)

Det var dynggöttt, men blev allt lite slö och mör i kroppen efteråt hihi :)

Efter jag badat beställde jag & mamma lite kläder så nu hoppas jag det kommer snart :) Ska bli så skönt med lite nytt att få på sig!

Efter deeet, så åkte jag ner till Ida en stund på lite kvällsfika :)

Drack latte och tittade på Big Brother.. :) Så det blev lite sent innan jag var hemma!


Idag ska jag ta mig tusan tvätta.. Är på tiden nu! Har inga strumpor kvar haha :)

Så det ska jag ta tag i alldeeeles snart :)

Sen ikväll, 21.00 börjar jag jobba!

Japp, jag ska jobba natt ;) Får vi se hur det går, blir min första natt!

Så slutar jag 07.00 imorgon bitti.. Hihi :) Spännande!


Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards