maarey

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie - 28 februari 2011 22:43

Jag har så ont!

Jag har ont i fötterna.

Jag har ont i nacken.

Jag har ont i axlarna.

Jag har ont i ryggen.

Jag har ont i benen!


Ja förlåt, jag borde inte klaga egentligen för jag vet så väl att det finns folk som har det värre än mig. Folk som tvingas stå ut med outhärdlig smärta dag efter dag.

Men jag är ju inte mer än människa, och det är ju ganska mänskligt att klaga.


Har jobbat idag. Dom ger mig så konstiga pass tycker jag.

Mina vanliga kvällspass är från 15.45-21

Springpassen är från 16.30-21.30

Men idag började jag alltså 15.30 istället, för att vara på en avdelning i en timme och hjälpa till. SEN börja springa!

Och jag har inte suttit ner en sekund under mitt jobbpas.


Jag bara klagar & klagar idag känner jag, jag kanske borde lägga ner för dagen & återkomma imorgon ? :)

Är så trött, så jag tror det blir bäst att sova :)


Vi hörs imorgon, klagar förhoppnigsvis inte lite mycket då! ;)

Puss & hej


Av Marie - 28 februari 2011 12:57

Godmorgon!

Nästan i alla fall, jag vaknade konstigt nog kl 12 idag!!

Det har inte hänt på ootroligt länge på en vardag.. Måste ha varit riktigt trött efter barnkalaset igår ;)


Ska jobba ikväll, 15.30 - 21.30 Är en sån där jädra springtur.

Men nu sa jag till, att de gärna får leta reda på någon annan först och är det kris så kan de väl få ringa in mig på springturerna, men helst inte annars.


Sitter och funderar på vad jag ska äta. Bobban tog ju med spenatsoppan till matlåda idag, men jag kan ju alltid göra ny.

Men jag har liiiite kinamat kvar som jag skulle kunna ta nu, sen något ordentligt innan jag går till jobbet. Men vad skulle det vara då?

Hm, jobbigt..


Jag ska ta den där kinamaten nu i alla fall, för jag är hungrig.

Puss & hej

12e

Av Marie - 27 februari 2011 23:08

12e bilden: En bild på din vardag.

 

Ärligt talat så har jag ingen bild som representerar min vardag, så jag får nog säga pass här !

Av Marie - 27 februari 2011 23:02

Nu har vi precis tittat klart på filmen.

Den var väl inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig, men den var bra.

Dessutom trodde jag den skulle handla om något helt annat än vad den gjorde.

Anne Hathaway & Jake Gyllenhaal är väl bara för bra i en film tillsammans!

Jake är ju en riktig snygging, och Anne likaså.


Ska väl gå och lägga oss nu. Klockan är ju redan över elva..

Jag ska ju inte upp & jobba imorgon iaf, vad jag vet åtminstone..

Skulle vara så typiskt om de ringer imorgon bitti, usch & fy..


Imorn hade jag tänkt diska berget som har uppstått under helgen.

Brukar faktiskt låta bli att tvätta eller diska på helgerna, gör det ju dagarna i ända ändå tycker jag:)


Nu får det nog bli sängen!

Och förresten, med så många besökare kan ni väl lämna något efter er? :)

Alltid kul med lite kommentarer, eller frågor!


Puss & hej

Av Marie - 27 februari 2011 20:25

Äh, vann ju ingenting ikväll heller.

Fattar inte varför man sitter och spelar egentligen, jag blir bara frustrerad!

Och Bobban blir sur som en jädra citron, haha lite kul att sitta & lyssna på han.

Men ibland blir det väldigt tröttsamt det med.


4 st på 60 000 hade jag. Men NÄ !

Och såg ni tabben på treans bingo?

G 58, nä det var ju fel. Skulle ju vara 53. Varför kan dom inte bara ta 58 om den stannade på det?


Någon som vann ikväll ?

Nä, trodde väl inte det.

Haha, fy vad negativ jag är :)


Tror vi ska kolla på film nu, Love & other drugs.

 

Puss & hej

Av Marie - 27 februari 2011 18:54

Nuuuu är jag hemma igen :)

Blev ett jädra kalas må jag säga, och jag har inte ens en egen unge :)

7 ungar om jag räknat rätt så ni kan ju tänka er vilket ståhej det har varit hela eftermiddagen :) Men det har varit kul!


Och Levin har fått massa fint, inte minst av mig ;) Haha närå, nu var jag för självgod!

Av mig fick han tre böcker jag köpte på bokrean men dom fick han redan i onsdags när han fyllde år.

Sen hade jag köpt tre tröjor på H&M som Ida hade pekat ut.

Det var en munkjacka, en collegetröja & en t-shirt :)


Nu håller Bobban på att göra spenatsoppa, så ska vi äta det och spela Bingolotto. Hans mamma hade köpt med en varsin lott åt oss :)

Så nu får vi hoppas på att vi vinner!

Och nu börjar det visst så jag får stänga ner en stund:)


Spelar ni bingolotto? :)


Puss & hej

Av Marie - 27 februari 2011 13:52

Hej igen :)


Har tagit en dusch, så sitter och gör mig iordning lite för dagens äventyr.

Så fort mascaran torkat ska jag gå och föna håret, så då tänkte jag skriva lite under tiden!


Jag läser en bok, som jag blir så fruktansvärt irriterad på.

Men jag kan inte bara sluta läsa heller..

Jag läser böckerna En prinsessas dagbok, det är två böcker & varje bok är indelad i två delar.


Tittar man på filmen så är ju hennes pappa död, hon har aldrig träffat sin farmor och Lillys bror Michael är en söt & tystlåten kille.

I boken är det i princip tvärtom!

Varför ska det vara så?


Det värsta som finns är väl nästan att läsa en bok, föreställa sig allt ditt & datt, och sen se filmen och INGENTING är som man tänkt sig!?


Jag vet dock inte om jag hellre ser filmen, eller hellre läser boken.

För jag vill inte göra både och.


Vad tycker ni?

Läser ni hellre boken än ser filmen, eller tvärtom ?

 Eller gör ni båda? :)


Puss & hej

Av Marie - 27 februari 2011 11:23

Alltså, vad kul att så många är inne & läser och dessutom lämnar kommentarer :)

Det är JÄTTEKUL att läsa verkligen! Jag blev så glad imorse när jag gick upp när jag såg kommentarerna så ni kan inte gissa.. :)


Vad händer en tråkig söndag som denna, då?


Själv gick jag upp för ett litet tag sen, Bobban håller på att göra kantarellomelett till frukost :) Jättegott!

Sen hade jag tänkt att jag ska duscha, och sen kl tre (tror jag) så ska jag på

 1-årskalas :) Det är kalas för Levin, så idag kommer alla hans polare och grattar honom, och jag är ju en av dom dock den större sorten.. ;)


Vet ni, jag tror omeletten är klar nu så jag ska äta lite frukost!

Puss & hej  

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards