maarey

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 30 juni 2011 21:54

Jaha, vem hade anat att det skulle bli ett sånt oväder under kvällen?

Inte jag i alla fall, för då hade jag sett till att ha liiite bättre kläder under cykelturen hem. Jeansshorts & linne, snacka att jag var blöt när jag kom hem.. :)

Jaja, fick ju min dusch då så då slapp jag ju när jag kom hem ;) Nädå!

Det åskade något grymt idag tycker jag, strömmen gick till och med en liten sväng på jobbet. Då blev jag rädd! haha


Har jobbat massor idag. Åkte upp till lasarettet så jag var där till halv elva.

Gjorde klart mitt jobb där, så vid 1-tiden var jag klar. Skönt :)

Men blev inte så många timmar då... Jaja!

Åkte hem till mamma & pappa en stund eftersom jag inte började jobba förräns kl 4 igen. Passade på att lägga mig ute i solen en stund, men jag låg INTE på mage och solade. Fy fasen, jösses vad jag har smörjt mig idag. Hittade solkrämen imorse hihi.

 Så jag la en stooor klick i knävecken innan jag åkte iväg, snyggt ;)

Mamma köpte after sun till mig på apoteket också som jag har smörjt massor med, svalkande och skönt!


Nähä, nu är det väl läggdags då..

Börjar ju 8 imorgon bitti, så det är väl dags att sova. Men först ska bobbi få smörja mig med after sun på ryggen och baksida ben.. Det känns verkligen som att det brinner!


Sov gott alla,

Puss & hej


Av Marie - 29 juni 2011 21:30

Har solat idag, en hel del. Kan ju inte låta bli när det är så fint väder :)

Dock har jag ju bränt upp mig otroligt mycket.. Fy tusan!

Men bara på baksidan av kroppen, och armarna.. Är verkligen knallröd!

Men så går det, fast jag får ju skylla mig själv eftersom jag inte använde någon solkräm. Hittade den ju inte! Fast får allt leta reda på den till imorgon, om någon solning hinns med vill säga.


Ida var här på kaffi idag också, fick bjuda på cappuccino då vi inte hade varken mjölk eller grädde till kaffet. Men det var ju gött det med :)

Sen så har jag jobbat. Kvällen gick jättefort tyckte jag, bara sprang iväg.


Imorgon är det jobb igen. Först ska jag till lasarettet och göra klart, sen ska jag till det vanliga jobbet för ett kvällspass.

Hoppas bara att brännan lagt sig lite så det inte svider så förbannat..


Puss & hej

Av Marie - 28 juni 2011 20:58

Efter en varm och solig dag hoppas jag verkligen på mer nu.

Skulle vara så jäkla skönt att bara gå ut och lägga i trädgården en stund imorgon och steka på lite. Så, hoppas att det håller i sig nu i alla fall :)


Jobbade från ca 10.30 till 16 idag så är nääästan klar med det som ska göras.

Idag sorterade jag papper och la dem i akterna i arkivet.

Så nu har jag bara kvar att göra nya akter till all ny personal. Var inte så jäkla mycket att göra nu tycker jag, så här fort har det inte gått förr tror jag..

Jaja, man är väl effektiv ;) Tänk vad alla går miste om, som inte anställer mig..

Deras problem ;) Haha nädå, men blir så när man sitter ensam på ett kontor.

Det går av bara farten.

Imorn tror jag att jag stannar hemma, om det är fint väder vill säga. Annars kvittar det, kan jag lika gärna åka dit.


Annars så är det ju kvällsjobb både imorgon & på torsdag, men hinner ju med det andra innan jobbet så är ju inga problem.


Jo men så har vi ju varit hos bobbis mamma halva kvällen, han har köpt nya lyktor till bilen som han bytt. Uj vad nöjd han blev, hade jag inte varit med hade jag nog inte märkt skillnad.. Haha, så intresserad är jag :)


Nej, trött blir man av värmen.. Så nu blir det allt läggdags!

Puss & hej

Av Marie - 28 juni 2011 09:31

Jaha, är ju egentligen ledig idag men istället väntar pappersjobb på lasarettet.

Som vanligt, om man säger haha :) Nä men det har jag väl gjort några somrar nu så det var ju inget konstigt när han frågade om jag kunde komma i sommar igen.

Är inte direkt jobbigt att göra heller, och det blir ju lite extra pengar :)

Det ska man ju vara glad över!


Har ätit lite frukost här också, blev jordgubbar med vispad grädde. Gud vad gott!

Men känns som jag börjar tröttna lite på jordgubbar.. ?

Nä, hoppas inte. Bobbi kom ju hem med 8 liter jordgubbar igår?! Han är tamig fan galen den där.. Så 6 liter frös vi in, och sparade 2.

Nu ligger det 9 liter jordgubbar i frysen, så nu får han faktiskt ge sig :)


Idag hade jag väldigt gärna stannat hemma faktiskt, är ju så fint väder.

Synd, att man alltid jobbar när det är fint.. Och när man är ledig så är det väl typ fult, hah nä men tycker det brukar vara så :) Typiskt, är det!


Nej, nu är det nog dags att jag klär mig och åker. Mamma tyckte jag kunde komma till jobbet vid 10 i alla fall såå..


Puss & Hej

Av Marie - 27 juni 2011 21:19

Så jäkla skönt att ha haft en ledig dag idag :) Har inte direkt gjort någon nytta, men det har varit skönt ändå... ;)

Åkte ner till Ida vid tolv-tiden, om inte tidigare. Levin sov, men när han vaknat gick vi ut till lekparken en stund och lekte lite.

Skönt att vara ute lite nu när det har varit varmt idag :)

Levin blev dock lite grinig så vi gick in, och inte konstigt att han var grinig när det visade sig att han hade 39 graders feber.. Stackars killen, fick i alla fall sms av Ida att han hade både öroninflammation och infektion i halsen.. Usch vad träligt!

Hoppas det går över fort nu när han fått pencillin.


Yeye, åkte och handlade lite på hemvägen och bobbi hade tänt grillen så till kvällsmat blev det flintastek med sallad till för min del. Bobbi fick potatissallad ju. Riktigt gott var det.

Sen har jag skruvat ihop en typ, hylla från ikea. Gick sådär, men fick ihop den i alla fall haha :) Nu är det bara det där skrivbordet kvar, men det tar vi någon annan dag.. Imorn är jag ju egentligen ledig, men ska iväg till lasarettet och köra lite jobb på personalavdelningen.. Aja, det brukar gå fort att göra jobbet där & så blir det ju lite extra money!

Nu ska jag gå & duscha och sen lägga mig.


Gonatt,

puss & hej

Av Marie - 26 juni 2011 20:38

Gud vilken lång helg det har varit.

Har baaaara jobbat & jobbat verkligen, har inte hunnit med så mycket annat.

Gjorde delad tur både idag & igår, och då har man ju bara två timmars rast.

Så igår var jag hemma hos mamma & pappa på lunchen och så beställde mamma & jag lite kläder ifrån Ellos. Skönt att ha det gjort :)

Idag var jag också hemma hos mamma & pappa på lunchen, men idag bjöd mamma på mat :) Ugnsstekt lax med morötter, lök & sallad. Var jättegott :)


Tvärslocknade igår när jag hade kommit hem och ätit kvällsmat, var så förbaskat trött alltså. Samma visa idag, tror att jag skulle somna på två sekunder om ja la mig nu.. Haha, åh så skönt det skulle vara! Men ska faktiskt lägga mig snart.. Ingen idé att hålla sig vaken onödigt länge när man är så trött.


Så nu är jag ledig fram till onsdag eftermiddag.

Dock ska jag ju iväg till lasarettet på tisdag förmiddag och jobba lite hos Tommy också.. Suck. Närå , men det ger pengar och det är inget långvarigt jobb. Brukar bli klar väldigt fort :)

Mamma räknade lite på ob-tillägg förut. Den här helgen har jag gjort 27 timmar, och då har jag tjänat ihop mer än 2500 i BARA ob-tillägg! Helt galet.

Men är det storhelg så är det ju, det blir ju stålar!! Oh så härligt det ska bli med deeen lönen!


Nu ska jag äta lite grann, sen sova.

Puss & hej

Av Marie - 24 juni 2011 21:55

Hoppas alla haft en trevlig midsommar, och får en riktigt kul kväll :)

Själv har jag gjort ett kvällspass på jobbet, 16-20.45 så jag har precis ätit lite mat och så dära! Kände att jag inte riktigt behövde det där supa sönder liksom..

Kunde lika gärna jobba och tjäna goa pengar :)


Jaha, ikväll sover jag hemma hos mamma & pappa. Kändes lite smidigare så när jag slutade sent, och börjar tidigt imorgon. Dessutom känns det närmre till jobbet, faktiskt.. Jag vet inte, men känns så ;)

Mamma & pappa är ute och partar hos några kompisar så de får allt vara tysta när de kommer hem.. Haha, nejdå det spelar ingen roll.

Ska sova i lillebrors rum inatt eftersom jag inget rum har kvar. Robin ska ju flytta ner i mitt gamla rum men har inte blivit av än. Han sover ändå inte hemma inatt så:)


Nää.. Har inte blivit så mycket gjort idag då va!

Var hem till mamma & pappa och åt vid 1-tiden bara, annars har jag inte gjort någonting förutom att jobba. Känner ju mig inte helt bra än heller, jäkla förkylningar att sitta i alltså. Inget kul. Tur att nässpray finns i alla fall :)


Nu är det minsann hög tid att gå och lägga sig och sova tycker jag.

Börjar 7 imorgon, så går jag till 12. Sen börjar jag 2 igen och går till 8 :)

Och så samma visa på söndag... Jobbigt värre!


Ha det så kul allihopa ikväll :)

puss & hej

Av Marie - 23 juni 2011 21:01

Hallååå!


Har precis ätit lite jordgubbar med grädde, gud vad gott det är ! Sen är det ju tur att man kan proppa i sig hur mycket grädde som helst när man går på lchf ;)

Idag har det inte hänt ett smack, verkligen.. Sorgligt va!

Nä men jag blir så fruktansvärt rastlös av att bara sitta hemma och inte göra någonting..


Jaja, en sväng ner till elgigantenvid halv 7 blev det i alla fall. Tänkte jag skulle köpa latte-kapslar! Fanns det? Nää, såklart inte.. Så typiskt! Så vi åkte ner till willys, fanns det där då? Självklart inte! Trött jag blir.

Men jag har några cappucino-kapslar kvar så klarar mig väl men ändå. Hahha, nä men det är så gott att kunna ta en någon gång ibland.


Vi åkte hem till mamma & pappa en sväng också och hämtade cykelhållaren eller vad det kallas. Ska ju dit & äta imorgon kl 1, onödigt att cykla dit när bobbi får åka bil ju.. Och sen ska jag ju inte hem något innan jag jobbar, utan cyklar direkt från mamam & pappa.

Sen tog vi en sväng till morfars grav, köpte en bukett på willys som jag satte hos morfar. Blev så fint, så. Och mormor hade varit där med blommor också :)

Nu har han det allt bra fint, morfar. Bortskämd, så mycket blommor som han får! :) Men så ska det vara!


Nej, nu ni..

Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards