maarey

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie - 31 oktober 2011 12:41

Goddagens!

Gick inte alls upp så tidigt som jag ville idag.. Typiskt! Förstår inte varför jag blivit så trött.. Men har väl kanske med att vintern kommer, många som blir tröttare då! Ska prova lite vitaminer tänkte jag, för även om jag inte ska göra något så vill jag ju inte sova heeela dagen.

Hade så jäkla ont i nacken när jag vaknade, måste ha stått på huvet och sovit inatt eller något. Blä vad ont jag har!

Kan inte luta huvudet åt vänster eller bakåt. Tar liksom stopp.. Och ingen rispåse har vi heller.


Imorgon är det November, och jag ska jobba. Bara 4-timmarspass så det är ju skönt.

Och efter det ska jag gå till mormor och hjälpa henne med gardiner & äta lite. Torsk med äggsås skulle hon bjuda på :)

Sen är det nattjobb torsdag till fredag. Sen ledigt vad jag vet :)


Tvättar lite idag, men mer än så tänker jag nog inte göra. Hade tänkt städa på toaletten lite, men väntar nog till nackvärken går över så det inte blir värre.. Ska äta lite lunch också , men vad har jag ingen aning om.. ;S

Makaronisar eller något, haha :) Ta en dusch ska jag göra också, så fort jag får ork. Mitt hår är så äckligt..

Neeej, kanske kolla tvätten.

Puss & hej

Av Marie - 30 oktober 2011 19:10

Inatt var den längsta jäkla natten jag varit med om. Någonsin!

Aldrig mer nattjobb när vi ställer om till vintertid, det kan jag lova! Det gick så segt.. Och jag var så trött.

Men det gick, det gör det ju alltid. Så ja, nu är det inget mer nattjobb förräns på torsdag.

Dock jobb på tisdag, ett 4-timmarspass och börjar kl 10 då så det är ju skönt :)


Sov ganska länge idag, hade väl tänkt knalla upp vid 1-2 egentligen men kom inte upp förrän vid 3-tiden.

Gjorde lite mat sen åkte jag iväg till Josse & Marcus nya lägenhet där också Amanda & Milo var :)

Drack lite kaffe och så dära. Jättefin lägenhet var det, blir så avundsjuk på alla fräscha lägenheter.. :(

Snart ska jag väl möta upp Ida också så ska vi åka hem till dom en stund.

De har ju också flyttat, så vill ju se hur de har det :) Spännande.


Imorgon hade jag tänkt tvätta faktiskt, blev ju inget av det i veckan såklart.. Men imorn så!

Och på onsdag fyller ju bobbi år. 27 år! Gamla gubbe.. ;)


Puss & hej

Av Marie - 29 oktober 2011 18:35

Hejhopp!


Är så himla hungrig så jag vet inte vad! Har ju nästan bara sovit idag, så har inte hunnit med att äta ;)

Tur att jag har pizza kvar sen igår då så jag slipper ordna fram något :) Ska käka alldeles strax tänkte jag.

Jobbar ju inatt igen! Hoppas det går bra & att jag orkar med.

Sen var det ju det där med tiden.. Inatt ställer vi ju tillbaka klockan en timme, så det kommer nog bli fruktansvärt segt. Och jag som tyckte det gick segt igårnatt.. Kommer ju inte vara någonting mot nu!


Alltså nej, jag tror jag svälter så det är väl dags att käka!

Puss & hej

Av Marie - 28 oktober 2011 19:13

Gud så skönt jag har sovit! Vaknade med världens ryck när klockan var halv sex och var bombsäker på att jag försovit mig och det var mitt i natten.. Men så var det ju inte, kunde ju ligga ett tag till :)

Bobbi beställde pizza så den kom ungefär lagom till att jag gick upp! Perfekt timat.

Kycklingpizza käkade jag, så gott :) Med massaaa lök.. Och en sån pizza räcker till fler omgångar så det är perfa.


Har slagit på en kanna kaffe som jag tänkte hälla i mig innan det är dags att cykla iväg.

Skulle behöva leta upp den där sadelmuffen också eller vad det kallas, sist jag jobbade natt var det ett tjockt lager med frost på sadeln.. Inte värst skönt att sätta sig på vill jag lova!

Så om det är så imorgon bitti vill jag gärna ha den där.. Har ju sett den någonstans, men kan ju absolut inte komma på vart!! Typiskt?! :)


Kaffe nu!

Puss & hej

Av Marie - 28 oktober 2011 12:01

Goddagens!

Känns som en jättetrist dag idag, bara alldeles grått & blä.

Hade tänkt tvätta idag, men det skiter jag i.. Faktiskt! Tar det på måndag istället tror jag.

Diska ska jag i alla fall göra efter gårdagen, så man slipper den där disken.


Fredag idag, veckorna går så otroligt fort så jag vet inte vad alltså. Helt plötsligt är det helg igen, men sen likförbannat är det ju måndag lika fort. Fast när man går hemma så här som jag och jobbar mestadels på helgerna så kvittar det ju typ vilken jäkla dag det är. Därför ska det bli så himla skönt att börja plugga, få lite rutin på dagarna och så där :)

Idag är det ju förstås jobb igen. Men jobbar natten, så börjar inte förrän 20.45 och slutar 07.00 imorgon bitti.

Ska ju förstås sova lite innan jag börjar, men inte riktigt än.

Ska ju jobba natten mellan lördag & söndag också.. Får se hur det går! Om jag orkar med ;)

Men det ska nog gå bra! Tar med mig bok så jag kan sitta & läsa när det är lugnt :) Det håller en vaken bra!


Puss & hej


Av Marie - 27 oktober 2011 21:09

Löning idag! Känns alltid så himla skönt när man får den, och ännu bättre när man får mer än vad man förväntat sig!

Har varit i Örebro idag, men gjorde knappt av med några pengar alls. Måste ju inte bara för att man har, eller hur?!

Fick med mig ett nytt fotoalbum hem i alla fall, i och med att jag fick hem 231 bilder igår ;)

Har jag ju något att göra i alla fall!


Var till Ida en stund på eftermiddagen också och drack lite kaffe & följde med till dagis och hämtade Levin :)

Så cyklade vi tillbaks dit & tog lite mer kaffe. Busade lite & sådär som vanligt:)

Och nu har han börjat pussas också, den lille skiten. Annars har jag alltid fått en kram när det är dags att säga hejdå men de två senaste gångerna jag gått därifrån har jag fått både puss & kram :))

Han är SÅ go!


Redan fredag imorgon, tänkte om jag ska försöka sväng förbi mormor en sväng. Hon undrar visst var jag tagit vägen!

Tvätta lite behöver också göras.. Sen ska jag ju jobba natten, börjar 20.45 då så lär ju vila en stund på eftermiddagen med.

Nej, läggdags nu snart tror jag faktiskt..

Puss & hej

Av Marie - 26 oktober 2011 20:45

Riktigt höstrusk ute ikväll, fy tusan! Tur att jag slipper gå ut :)

Blev ändrade planer för dagen i alla fall, Matilda ringde på förmiddagen och frågade om jag skulle med till stan och kika lite & fika så det gjorde vi :) Blev typ en hel dag på stan med Matilda som sprang in i varje affär minst tre gånger typ.. Hahha :) När hon ska ha något så SKA hon ha det! Kvittar om det inte finns ;)

Blev avsläppt hos mamma & pappa så var jag där en stund innan jag följde med pappa till farmor & farfar.


Fick både lönebeskedet och mina foton jag beställde från Fuji i fredags :) Lönebeskedet var ju bra, ställer aldrig in mig på för mycket så jag får nästan alltid glada överraskningar när jag öppnar ;)

Bilderna var ju kul också, nu kan jag göra klart fotoalbumet :) Men skulle vilja ha ett till, för jag tror inte det där räcker.. 231 bilder hade jag visst beställt :)


Hade tänkt kika på Ensam mamma söker nu ikväll för det hann jag inte göra.. Men så tänkte jag, näää....

Jag ska nog ta en kopp te istället & pilla lite med fotoalbumet! Det blir allt skoj :)

Puss & hej

Av Marie - 26 oktober 2011 12:42

Hejsvej.

Fattar inte riktigt vad det är med mig nu för tiden, eller om det bara är det att hösten är här..

Sover ju hur länge som helst på dagarna, och fast jag ställer klockan så vaknar jag knappt om jag VET att jag FÅR sova. Det är ju helt sinnessjukt.. Jobbigt, för jag vill inte sova bort hela dagarna utan jag vill gå upp i tid!

Ringde från bemanningen idag, så jag har nu fått två nätter i helgen i stället för tre kvällar.

Det duger ju, blir ju liiiite mer pengar liksom :) Plus att jag fick en natt den 3 november också, så då har jag ju i alla fall något i november.. Hoppas ju på mer, men :)


Idag blir det väl inte värst mycket som händer häromkring.

Jag borde ju få min lönespec idag tycker jag ju, och så borde jag ju kanske hämta min bankdosa så jag kan betala mina räkningar.. Och ikväll ska vi ju äta rödspätta, det är ju hur gott som helst :)

Annars ? Neeej, ingenting vad jag vet.. Ska i alla fall käka lite lunch nu tänkte jag och passa på att kolla på senaste avsnittet av Ensam mamma söker. Och sen kanske de två senaste av Outsiders!


Puss & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards