maarey

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 30 november 2011 23:42

Godkväll!


Har varit jättedålig på att skriva här under några dagar nu.. Har mått riktigt dåligt i helgen så har inte haft ork eller lust att sitta vid datan speciellt mycket.

Började med illamående i lördags som höll i sig till måndagen. Men bra som jag är jobbade jag natten mellan lördag och söndag ändå :) Kämpigt var det dock, det där illamåendet var verkligen skitjobbigt.

På måndagen gick det äntligen över, men fick feber framåt kvällen istället så mådde riktigt dåligt då med.

Igår började jag må lite bättre, men idag mår jag ännu lite bättre :)

Idag har jag dock ont i halsen, så vet inte om det är förkylning på gång?! Får väl se...


Har varit utanför dörren idag i alla fall :) Var till Amanda på eftermiddagen och drack kaffe och pratade och så dära som vanligt :) Åkte sen hem och lagade mat, och vidare till Ida på en kvällskopp !

Var jättelänge sen jag träffade folk ju.. Sånt hatar jag! Att inte kunna gå ut och träffa kompisar. Sånt gör mig deprimerad om något.


Imorgon får jag försöka ta mig till systemet tror jag, ska ju bli fest i helgen så något ska jag väl ha att dricka :)

Annars vet jag inte vad det blir, klura ut något att käka och städa lite kanske. Kanske någon kul människa vill komma på kaffi?! :)

Nu blir det i alla fall läggdags!

Puss & hej

Av Marie - 25 november 2011 17:58

Hallå!

Fredag idag, äntligen helg :) Men vad gör väl det egentligen?

Är fruktansvärt seg, inte blir det bättre av att det är kolsvart här i vardagsrummet sånär som på datorn & en liten ynka lampa.. Otroligt irriterande att inte taklampan funkar nu när det är så mörkt!

Vaknade inte så sent idag faktiskt, snoozade mellan 1 och halv 2, låg och drog mig en liten stund innan jag gick upp.

Käkade lite mat, diskade & rensade ur ena frysen & kylen.

JÄ*LAR vad korv vi har i frysen!!! Varenda gång bobbi är i örebro typ, kommer han hem och har köpt olika sorters korvar.. Herregud! Nu får det vara slut med det. Fyllde en korg i frysen med bara korv liksom!


Han är i örebro idag med sin mamma, så jag hoppas verkligen på gud att det inte är mer korv med när han kommer hem.. Då kastar jag all korv! Nä men han är väl snart hemma, han ringde nyss och då var de på prix så kommer väl snart. Han har handlat klart sina julklappar idag :) Ville också med, men jag skulle ju sova och så skulle han ju köpa till mig så. Är hungrig, han hade visst planerat något käk idag så nu får han komma så jag får veta vad vi ska äta :)

Ikväll blir det nog bara film eller så.. Orkar inte direkt göra något! Fast det skulle ju vara kul att komma ut lite, igår sov jag ju mig igenom hela dagen typ.. Jaja, imorn förmiddag kanske det kan bli något :)


Puss & hej

Av Marie - 24 november 2011 19:02

Goddag!

Är riktigt riktigt trött faktiskt, fast jag har sovit hela dagen. Men är väl kanske just det som är problemet ? ;)

Vaknade vid 4 när bobbi kom hem, och trodde det var morgon och att han skulle gå till jobbet. Men så var det ju inte, men var ju lika mörkt som på morgonen så är väl inte så konstigt att man tror helt fel.

Galet hade det ju varit i så fall, eftersom jag isåfall hade sovit heeeela dagen och heeeela natten.

Ännu värre med tanke på att jag ska jobba inatt igen, haha !


Hade lite flyt imorse, en tjej jag jobbade med ville ha semester inatt så hon undrade om jag inte skulle ta hennes pass.

Så gick och frågade Yvonne (hon som fixar vikarier och allt), som precis hade ringt till bemanningen och bett om en personal till natten, så hon ringde upp dom & tack och lov hade dom inte hunnit ringa någon så passet blev mitt :)

Var så jävla yr imorse när jag kom hem så det var helt sinnes. Kände mig helt groggy!

Inte så konstigt med tanke på att jag bara vilade en timme igår innan jobbet, och lite mer vila behöver man ju faktiskt..


Ikväll har vi käkat pizza, jag tänkte inte ställa mig och laga mat när jag precis gått upp och inte bobbi heller tydligen. Men det är ju smidigt med pizza, då har jag till imorgon också :)

Ska försöka komma upp i tid imorgon så jag inte sover bort hela dagen. Kan vara skönt att få sova på natten också.


Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe tror jag!

Puss & hej

Av Marie - 23 november 2011 16:25

Hallå!

Har precis kommit hem från mormor, varit där och käkat lite och så.

Fick siklöja med potatismos, och såklart fick jag med mig en matlåda hem också :) Så himla gott är det!

Fick med mig lite juldukar också, och raggisar. Tänk att hon alltid har någonting, haha!


Ska ringa till expert och höra om dom gör "kopior" eller vad man kallar det på foton. Mormor har ett foto på morfar som jag gärna vill ha, så ska höra om dom gör det och vad det kan kosta i så fall.

Och imorgon hoppas jag att lönebeskedet kommer, är lite nyfiken på lönen den här månaden :)

Ska stryka de två sista julgardinerna med, men det vet jag inte om jag gör ikväll eller imorgon. Det märks !


Ska gå och ringa nu i alla fall.

Puss & hej

Av Marie - 22 november 2011 21:59

Gokväll!

Har haft tvätt- och strykdag idag! Så är verkligen jättetrött faktiskt.

Är ju inte speciellt mycket jobb, egentligen, men ändå blir man så trött.

Blev 4 maskiner med tvätt, och för första gången i världshistorien är ALLTING vikt och inlagt i garderoberna!!

Kors i taket.. Brukar oftast ta kläderna man vill ha direkt ur tvättpåsen när man behöver dom haha :)

Har strukit också, alla gardiner och dukar och örngott :)


Gjorde paj till kvällsmat idag, med broccoli & skinka i :) Jättegott! Synd bara att vi inte har någon plats i frysen, för det blev två pajer och kan vara smidigt att ha färdigt i frysen:) Men ska till mormor imorgon och käka lite lunch så tar med lite till henne.

Har hängt upp julgardinerna nu också... Blä vad tidigt det känns! Men är ju ändå första advent på söndag, och så kan det vara skönt att ha det gjort faktiskt.

Beställde lite från Jotex idag också faktiskt, nya gardiner :)

De första till sovrummet , och de med kossorna till köket!


   

Puss & hej

Av Marie - 21 november 2011 18:32

Hellu!

Är jättetrött, skulle nästan vilja sova. Men klockan är ju inte mer än halv sju så det kan man ju glömma.

Somnade ju rätt sent inatt, vet inte varför jag har så himla svårt att sova nu för tiden. Antingen är det för att jag inte GÖR någonting på dagarna liksom, eller så är det väl för att jag inte trivs så speciellt bra i den här lägenheten. Och det är ju inget kul! Ska bli så himla skönt att tapetsera & lägga nytt golv i köket. Och det ska bli himla skönt att få börja skolan i vår!

Vi ska snart åka och hämta julklappen till Levin som jag köpt, och så ska vi hem till mamma & pappa en stund för de kommer snart hem från Koster.


Var uppe tidigt idag, 8 hade jag ställt klockan och klev upp efter en halvtimmes slöande i sängen.

Blev vettskrämd när jag gick upp och fick se bobbi ligga i soffan, jäklars vilket hjärtsnörp jag fick!

Trodde ju såklart han var på jobbet :) Åt lite frukost sen åkte jag till Ida nästan direkt.

Var lite barnvakt åt Levin idag igen medans hon hade lektion i skolan :) Men det var kul, och han var inte speciellt jävlig heller utan vi busade, hoppade, sprang, tittade på film, byggde med lego o lekte med bilar. Ja typ allt, gjorde vi väl haha :) Stannade kvar till 3-tiden eller så, då åkte jag förbi konsum och sen hem och lagade mat.

Så idag blev det kyckling med uncle ben's sweet & sour ananas med ris. Är så jäkla gott :)


Nu tänkte vi kanske åka..

Puss & hej


Av Marie - 20 november 2011 22:45

Var ju så hiiimla sugen på att baka något gott förut.. Så det gjorde jag, misann.

Har idag bakat hallongrottor, gaffelkakor & kokostoscakaka :)

Hallongrottorna blev sådär, hade inga såna formar så fick ta bullformar vilket blev att sylten rann ut över kakan och ner i formen så det brände fast.. Bättre lycka nästa gång med de rätta formarna bara ;)

Gaffelkakorna blev misslyckade så de slängde jag! Jättesmuliga, gick knappt att ta i dom..

Och toscakakan vet jag inte, för jag har precis tagit ut den ur ugnen.

Var tvungen att åka till Maxi och handla lite grejer, hade inte allt hemma till den.


Så har ju Ida varit här på kaffe idag också. Hon hade med sig bullar så vi hade riktigt fikakalas haha :)

Kaffet blev misslyckat också, kan jag ju berätta! Filtret hade ju vikit sig för tusan :( Var bara att slå på nytt..

Satt och tjatade lite här och fikade innan vi tog sällskap bortåt maxi.

Och imorgon ska jag dit en stund på förmiddagen och ha Levin en stund medans Ida är i skolan :)

Ska bli jättekul! Har fixat julklapp till Levin nu också, den ska hämtas imorgon kväll.

Ska till mamma & pappa också när de kommer hem tydligen. Mammas order.. Vet inte vad hon kan vilja?


Nu ska jag nog ta och hoppa i säng.. Fast skulle ju behöva skära kakorna först!

Jeje, whatevaaa!

Puss & hej

Av Marie - 20 november 2011 12:14

Goddag!

Vaknade runt halv 12 idag, eftersom det är söndag tyckte jag det var gaaanska okey att sova lite längre.. :) Var ju vaken sent i natt också, och igår natt med för den delen..

Får se vad det blir idag, lite kaffe med Ida kanske?! Får se, annars har jag ingen aning faktiskt.. :)


Igår väckte bobbi mig vid 11 så var bara att kasta sig in i duschen för då skulle vi minsann till örebro.

Fick med mig massa julklappar hem faktiskt, så det är nästan färdigt nu! Tror jag aldrig varit ute i så här god tid med julklapparna förr, så det känns ju skönt att ha det gjort. Annars stressar man runt de sista dagarna och försöker hitta något medans man knappt har några pengar kvar heller. Nä, det är inget kul!

Men nu har jag klappar till min bror, farmor & farfar, mormor, mamma & pappa. Så bara till Bobbi & Levin kvar nu då :)

På kvällen blev det bara film och chips i soffan. Är ju helt ok det :)


Nu ska jag äta lite lunch!

Puss  & hej

Presentation

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör Du om dagarna?
 Går i skolan
 Hoppat av skolan
 Är arbetslös
 Jobbar
 Mammaledig
 Sjuk

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Blogkeen

maarey

Bloglovin

Blogresponse

Blogkeen

Blogkeen

maarey

Ovido - Quiz & Flashcards